Keşfet

Menü

Sepetim

0

Hesabım

Mesafeli Satış Sözleşmesi

SÖZLEŞME NO: ____ TARİH: Gün/Ay/Yıl/Saat

MADDE 1: KONU: İşbu sözleşmenin konusu, SATICI'nın, SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği” hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.

MADDE 2: UNVAN: Unvanı : HB BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır) Adresi : SİNANPAŞA MAH.HASFIRIN CD. SINANPAŞA IŞMERK.BLOK NO:5/324 BEŞİKTAŞ, İstanbul Telefon : +90 (212) 236 25 25 E-mail : [email protected]

MADDE 3: Satın alınan ürün ve/veya ürünler, alıcının seçmiş olduğu teslimat noktasına en geç 30 gün içerisinde teslim edilecektir. Ayrıca SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLERİN BİLGİLERİ: Malın/Ürün/Ürünlerin/Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, alternatif ürün tercihi ürünler sayfamızda belirtildiği gibidir. (Tüm ürünler listede yer alıyor) Ödeme Şekli: Online Ödeme Sipariş Tarihi: Gün/Ay/Yıl Teslimat Tarihi: Gün/Ay/Yıl Teslim Şekli: Adrese Teslim

MADDE 4: - SİPARİŞ VEREN KİŞİ BİLGİLERİ: (Bundan sonra SİPARİŞ VEREN olarak anılacaktır.) Adı/Soyadı/Ünvanı: AD SOYAD Adresi: _______ Telefon: 53_______ E-posta: _______

MADDE 5: - ALICI BİLGİLERİ: (Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.) Adı/Soyadı/Ünvanı: AD SOYAD Adresi: _______ Telefon: 53_______ E-posta: _______

MADDE 6: - FATURA BİLGİLERİ: Adı/Soyadı/Ünvanı: AD SOYAD Adresi: _______ Telefon: 53_______ E-posta: _______ Fatura Teslim: Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte teslim edilecektir.

MADDE 7: SİPARİŞ VEREN/ALICI sözleşme konusu ürün/ürünler için belirtilen teslimat bedelini ödemekle yükümlüdür. SATICI teslimat bedellerini değiştirme hakkını saklı tutar. SATICI, operasyonel olarak belirlediği ya da belirleyeceği uzak dağıtım bölgelerine, belirlediği ya da belirleyeceği minimum satış tutarları dahilinde teslimat yapma hakkını saklı tutar.

MADDE 8: SİPARİŞ VEREN/ALICI, siparişi ile teslim edilen ürün/ürünler arasında tartılı ürünlerden kaynaklanan fiyat farklılıklarının ödeme tutarına ayrıca yansıtılacağını ve bu tutarı SATICI’ ya ödeyeceğini kabul ve beyan eder.

MADDE 9: SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı sırasında kapıda veya online olarak ürün/ürünlerin iptal ya da iadesini talep etmesi durumunda SATICI, SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın iptal veya iade sonrası oluşturduğu toplam sipariş tutarı üzerinden MADDE 3’te belirtilen hizmet bedelini talep etme hakkını saklı tutar.

MADDE 10: Madde 4’te belirtilen SİPARİŞ VEREN, Madde 5’te belirtilen ALICI ve Madde 6’da belirtilen FATURA BİLGİLERİ aynı kişiye ait ve/veya farklı kişilere ait olabilir. Farklı kişilere ait olması durumunda verilen ve onaylanan tüm bilgilerden SİPARİŞ VEREN sorumludur. İşbu Sözleşmede SİPARİŞ VEREN ve ALICI’yı sorumlu tutan hak ve yükümlülükler SİPARİŞ VEREN/ALICI olarak belirtilmiştir.

MADDE 11: SİPARİŞ VEREN Madde 4’te belirttiği bilgilerin doğru ve Madde 5’te belirttiği bilgilerin ALICI’ya ait olduğunu kabul eder. Verilen bilgiler ile ALICI’ya ulaşılamaması durumunda SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır ve tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN’e aittir.

MADDE 12: Tüketici şikâyet ve itirazları konusundaki başvurularını, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda belirlenen ve Bakanlıkça her yıl Aralık ayında revize edilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapma hakkına sahiptir.

MADDE 13: Bu hizmet yalnızca perakende satışa ve nihai kullanımına yöneliktir. Toptan ve ”yeniden satış” amaçlı siparişlerin ön bilgi formu ve/veya satış sözleşmesi oluşmuş olsa dahi SATICI siparişi iptal ederek teslim etmeme hakkını saklı tutar.

MADDE 14: SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın sipariş ettiği ürün/ürünlerin herhangi bir nedenle tedarik edilememesi durumunda SATICI sorumlu tutulamaz ve SATICI tedarik edemediği ürün için yapılan ödemeleri iade eder. SİPARİŞ VEREN/ALICI, mevcut siparişini ileri bir tarihe ertelediğinde siparişinde yer alan ürünleri mağazada o gün itibariyle satılan fiyat ve stok üzerinden teslim alacağını kabul ve beyan eder.

MADDE 15: Sözleşme konusu ürün/ürünler, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak işbu sözleşmede belirtilen teslimat tarihine/sözleşmenin ifa tarihine kadar SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim/ifa edilir. SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya daha önceden yazılı ya da kalıcı veri sak ile bildirilmek koşuluyla bu süre teslim tarihi/sözleşmenin ifası on gün daha uzatılabilir.

MADDE 16: Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin akdedilmesi için, işbu sözleşmenin SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik olarak onaylanması gerekmektedir.

MADDE 17: Sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanarak SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile SATICI’nın hesabına aktarılmış olması şarttır. Ürün bedeli SATICI’nın hesabına aktarılmaz veya banka kayıtlarında iptal edilir ya da kapıda ödemelerde teslim sırasında tam olarak ödenmez ise SATICI ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

MADDE 18: SİPARİŞ VEREN, Madde 3’te belirtilen sözleşme konusu ürün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.

MADDE 19: Sözleşme konusu ürün/ürünler, SİPARİŞ VEREN/ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu durumda tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.

MADDE 20: SİPARİŞ VEREN tarafından Toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün sipariş edilmesi halinde, SATICI toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün siparişini kabul etmemek ve siparişi iptal etmek yetkisine haizdir.

MADDE 21: SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine teslim edilen ürün/ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürün/ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür. SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından sipariş faturası imzalanarak teslim alınan siparişler, bahse konu siparişlerin SATICI tarafından eksiksiz teslim edildiği anlamına gelir. Bu durumda SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın itiraz hakkı bulunmamaktadır.

MADDE 22: Ürün/ürünlerin teslimi sırasında kredi kartı ile online ya da kapıda ödeme söz konusu olduğunda SİPARİŞ VEREN/ALICI aynı kişi ise ödemeyi gerçekleştirdiği/gerçekleştireceği kredi kartı üzerindeki isme ait bir kimlik ibraz etmekle, kredi kartı ile online ya da kapıda ödemede SİPARİŞ VEREN/ALICI aynı kişi değil ise ya da kapıda nakit ile ödeme yapılacak ise SİPARİŞ VEREN/ALICI sipariş bilgilerinde ALICI olarak belirtilen isme ait bir kimlik ibraz etmekle yükümlüdür. Aksi halde satıcının siparişi teslim etmeme hakkı bulunduğunu SİPARİŞ VEREN/ALICI kabul ve beyan eder.

MADDE 23: SATICI, sözleşme konusu ürün/ürünlerin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

MADDE 24: Ürün/ürünlerin tesliminden sonra SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya ait kredi kartının SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini ödememesi halinde, SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine bu durumun uzaktan iletişim aracı ile bildirilmesine müteakip 3 gün içerisinde teslim aldığı ürün bedellerini başka bir online ya da kredi kartı yada nakit olarak ödeyeceğini beyan, kabul ve taahhüt eder.

MADDE 25: Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde SATICI’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirecek ve varsa teslimat masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 gün içerisinde iade edecektir.

MADDE 26: SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürün/ürünleri süresi içinde teslim edemez ise, durumu SİPARİŞ VEREN/ALICI'ya 3 (üç) gün içerinde bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde SİPARİŞ VEREN/ALICI siparişin iptal edilmesini veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. SİPARİŞ VEREN/ALICI'nın siparişi iptal edilmesi seçeneğini tercih etmesi halinde ödediği tutar 14 gün içinde kendisine nakden veya kredi katına iade edilerek, ödenir.

MADDE 27: Sözleşme konusu ürün/ürünlerin stokta bulunmadığı hallerde SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’yı durumdan haberdar etmesi ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç 14 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya iade edilmesi şartıyla SATICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünleri teslim etmeme hakkı bulunmaktadır.

MADDE 28: Sipariş teslimatları yalnızca SİPARİŞ VEREN’in siparişini verirken belirttiği teslimat adresine kapıya ürün/ürünler teslimi şeklinde yapılacaktır. SATICI, sipariş esnasında SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen adrese teslim ile yükümlü olup; sipariş tamamlandıktan sonra SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından teslimat adresinin değiştirilmesi talep edilirse, bildirilen yeni adrese teslimat yapma SATICI’nın takdirindedir. Teslimat adresi olarak otopark, kapı önü, park gibi belirsiz yerler gösterilemez; gösterilse bile sipariş teslimatı yapılmaz. Teslimat adresinin işyeri, daire, ev, dükkan veya bunun gibi müşteriye aidiyeti belli olan yerler olması esastır. SİPARİŞ VEREN/ALICI bu hükümleri kabul ve beyan eder.

MADDE 29: Sipariş edilmeyen malın teslimi veya hizmetin sunulması durumunda; SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya telefon ya da mail yoluyla bilgilendirme yaparak sipariş edilmeyen malı veya hizmeti geri alma hakkı bulunmaktadır. Sipariş edilmeyen malın veya hizmetin bedelinin ödenmemesi halinde SİPARİŞ VEREN/ALICI bu malı kargo ücreti SATICI’ya ait olmak üzere SATICI adına kargoya vermek veya SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür.

MADDE 30: SATICI teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat, ürün ve her türlü güncelleme hatalarından sorumlu değildir.

MADDE 31: CAYMA HAKKI: 27.11.2014 tarih 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği”nin 2. Maddesinin (ğ) nolu bendi gereği “Yiyecek ve içecek gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesine” ilişkin Mesafeli Sözleşmelerde cayma hakkı bulunmamaktadır. Ayrıca SİPARİŞ VEREN/ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler. b) SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler. ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler. f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler. g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler. ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler. h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler. Bununla birlikte yasal mevzuat çerçevesinde belirlenen cayma hakkı kullanılabilecek durumlarda aşağıdaki hükümler geçerlidir: I- SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde malın teslim alındığı, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde ise sözleşmenin kurulduğu günden itibaren 14 gün içinde cayma hakkı bulunmaktadır. SİPARİŞ VEREN/ALICI sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içerisinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, SİPARİŞ VEREN/ALICININ veya SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün, b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda SİPARİŞ VEREN/ALICININ veya SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün, c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, SİPARİŞ VEREN/ALICININ veya SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır. III. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’nın işbu sözleşmenin 2. maddede bildirilen posta adresi, telefon numarası, faks numarası ve e-posta adresine I’de bildirilen süre içerisinde yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısıyla (Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkan veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı) SATICI’ya yönlendirilmesi yeterlidir. SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından ürünün SATICI’ya geri gönderildiğine dair kargo fişi ile fatura aslını da SATICI’ya cayma bildirimi ile birlikte göndermesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasında SİPARİŞ VEREN/ALICI, Yönetmelik ekinde yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren, Yönetmelik ekinde yer alan form kapsamındaki bilgilerin yer aldığı açık bir beyanda da bulunabilir. SATICI, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa ürünün/ürünlerin SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir. SİPARİŞ VEREN/ALICI cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı SATICI’ya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye kargo ile geri göndermek zorunda olup, kargo ücreti SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir. VII. SİPARİŞVEREN/ALICI tarafından teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak SİPARİŞVEREN/ALICI kendi kusurundan kaynaklanan, malın değerindeki azalmayı SATICI’ya tazmin etmeyi kabul ve beyan eder.

MADDE 32: SATICI, ALICI'nın üye olurken bildirdiği e-posta ve telefon numaralarına üyelere özel kampanya bildirimleri yapabilir. ALICI bu bildirimleri üyelik sözleşmesini onaylayarak kabul eder. ALICI dilediği zaman SMS veya E-POSTA RET LİNKİ veya 0850 800 21 11 tüketici destek hattı üzerinden üye bilgilendirme listesinden çıkış yapabilir.

MADDE 33: GÖREVLİ MAHKEME: İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlıkların çözümünde Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirlenen ve Bakanlıkça her yıl Aralık ayında revize edilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesi görevli olacaktır. Taraflar arasında uyuşmazlık durumunda, öncelikle karşılıklı görüşme ve iyi niyet esastır. Eğer uyuşmazlık bu çerçevede çözümlenemez ise İstanbul Anadolu Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.
Sorusu Olan?

Sorusu Olan?

Ürünlerimiz hakkında herhangi bir sorunuz mu var? Veya yenilenmiş belirli bir cihaz hakkında daha fazla bilgi edinmek mi istiyorsunuz? Lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
Müşteri hizmetlerimiz sizin için 7/24 hazır!